Saturday, June 27, 2009

Macam Mana Teknik Aku Sebenarnya???

Aku sebenarnya baru belajar forex lebih kurang 2 bulan sahaja. Aku belajar S n R, Fibo, Trendline, dan sebagainya. Aku jugak telah guna banyak indicator seperti kuasaforex, senyumsokmo, greenpips, turtletrader dan sebagainya.

Seperti apa yang aku baca, tidak semua indicator dan teknik sesuai untuk kamu walaupun ia memang bagus dan mendatangkan profit untuk orang lain. Ini adalah benar. Sebab itulah aku cuba dengan cara dan gayaku sendiri dengan try and error. Dengan teknik orang lain aku try and error...try satu satu dan try ubah cara dia dan jadikan ianya your own technique.

Sebab teknik yang kamu olah sendiri adalah teknik yang terbaik. itu bagi pendapat aku lah. So aku guna fibo, aku guna S n R dan aku guna naked bar chart. Bagi aku bar chart adalah paling senang dibaca berbanding japanise candlestick. Haaaaaaaaaaaaaa.... bagi orang lain japanese candlestik adalah yang paling senang dibaca...tapi bagi aku bar chart.... ianya bergantung kepada koorang sendiri...
Chart aku yg half naked....sebelum tambar fibo trendline and SnR

untuk main scalping...kamu kena tengok 2 tf berbeza iaitu tf yang kecik dan tf yang besar... untuk itraday kmu kena tengok 2 TF berbeza jugak..... secara keseluruhannya tf yang besar adalah TF yang paling bagus untuk mlihat pergerakkan chart tersebut.

Disebabkan sekarang adalah masa untuk aku mengetest teknik aku nih....maka aku tak mau cakap lebih lebih dululah...taku t tak jadi pulak.... karang ada orang kata aku poyo pulak...ahahahaha

tapi aku pedulik apa...ini jurnal aku... lantak aku la nak tulis apa hahahaha....

oklah chow......................

PS: RIP Michael Jackson...........King Of Pop

No comments:

Post a Comment