Sunday, June 21, 2009

Pengalaman Live Trade Pertama

Haaaa... ni aku nak cerita kisah sedih aku nih....
selepas 3 minggu aku belajar dan testing kat demo... aku nampak senang je forex nih...nampak candle stick nak naik je terus buy... nampak candlestick tu nak turun je terus sell.... ehehe... demo aku untuk banyakkkkkkkkkk... senang je.... ada ada 50% kebarang kalianya... 2 pilihan je...buy or sell.... kalau tepat untunglah.. kalau tak tepat rugilah ehehehe..

Aku depo USD100..dapat free usd30..ada laa dalam usd130... eheheh....
pengalaman hari pertama dan kedua aku cukup baik...aku suka main scalping je...main ketuk kepala forex tu lepastu lari...kekadang dia ketuk kepala aku balik....tapi untung laa macam pic dibawah nih...dapat dalam usd41 dalam 2 hari memberangsangkan.... lepas 2 hari tu.... terus forex ketuk kepala aku.... mumula sebab apa koorang nak tau??? sebab masa profit tinggi tu...insta tetiba not connected......... aku konek betul...sakit kepala aku....aku try login dia keluar comman error... aduhhhhhh.. tunggu dalam 5 minit baru ada... tengok tengok dah negetive 2 hinggit.... terus aku close post je .... dalam sakit hati aku ni lah aku buat tindakan luar waras... aku post yang entah apa apa menyebabkan aku loss teruk... MM (money management) ak pun teruk... dengan sikap tamak aku.. terus loss 80 dolat....
sekarang duit aku dalam insta tinggal dalam 50 dollar selepas ada aku loast kecik kecik.... terus dah jarang main forex dah... tapi dalam ati tak mengalah...........aku teruskan pembelajaran aku...
aku berguru dengan guru baru dan banyakan baca ebook danbelajar kat video.

sekian cerita sedih aku

No comments:

Post a Comment